Leesdagboek
Dag |
Beschrijving gelezen werken |
Zaterdag |
9:00 Facebook en de kranten lezen |
Zondag |
9:00 Facebook en belangrijkste kranten lezen. |
Maandag |
9:00 Facebook en de kranten lezen. |
Dinsdag |
9:00 Facebook en belangrijkste kranten lezen. |
Woensdag |
6:15 Facebook en de kranten lezen. |
Analyse van mijn leesgedrag.
Het was erg moeilijk alles wat ik op een dag las te noteren, onbewust lees je zoveel. Het valt me op dat ik vooral veel cursussen of boeken voor school lees. Een verklaring hiervoor is niet zo moeilijk te vinden. Het voorbije schooljaar deed ik rechten en deze opleiding paste niet bij mij, nu heb ik een totaal ander gevoel. Daarom wil ik er ook helemaal voor gaan en spendeer ik veel tijd aan school. Als je het anders bekijkt is het natuurlijk ook maar al te normaal dat er in een hogere studie veel tijd en energie kruipt. Het is dan ook zeer belangrijk goed gevormd te zijn om later zelf goed te kunnen lesgeven. Verder maak ik er een gewoonte van om de kranten elke morgen te lezen, of toch zeker de belangrijkste zaken. Voor mij is dat zeer belangrijk omdat ik mijn taalvaardigheid zo verbeter en omdat ik op de hoogte moet blijven voor geschiedenis.
Als ik mijn lijstje eens aandachtiger bekijk, valt het mij ook op dat ik redelijk weinig volwassenleesboeken lees. Dat is vooral door een gebrek aan tijd, maar later zal ik er zeker een gewoonte van maken om dit meer te doen. Het valt me ook op dat er nogal wat “roddelbladen” op mijn lijstje staan, in tegenstelling tot leesboeken. Het zijn zo kleine, verloren momentjes die ik opvul met dergelijke literatuur. Misschien kan ik in de toekomst beter plannen, mijn kleine momentjes opsparen en zo tijd maken om meer boeken te lezen.