Leesdagboek

Dag

Beschrijving gelezen werken

Zaterdag

9:00 Facebook en de kranten lezen
         (De standaard, Het Laatste Nieuws en de Morgen).
10:00 Handboek psychologie onderlijnen.
11:00 Cursus prehisorie lezen.
12:00 Inhoud van het potje vissalade bestuderen.
13:00 Ondertitels van het journaal lezen.
13:30 Handboek Psychologie verder onderlijnen.
14:30 Ondertiteling van “Walking with cavemen” lezen.
18:30 Oliver Twist lezen.
20:30 Chatten op Facebook .

Zondag

9:00 Facebook en belangrijkste kranten lezen.
10:30 Schema maken van Nederlands “cursus taal 1”
12:00 “Nina” lezen.
13:00 Het journaal, ondertiteling lezen.
14:00 Nederlands cultuur en literatuur taak maken.
18:00 Planning voor de examens schrijven.
19:00 Veel ondertitelingen van programma’s
            + chatten op Facebook.

Maandag

9:00 Facebook en de kranten lezen.
10:00 Agenda lezen wat ik moet meenemen.
11:00 Bouwaanvraag op een huis lezen.
12:00 Kijken wanneer de tram komt.
13:30 Alle posters op de tramhokjes lezen.
13:30 Cursus taal + opdrachten lezen en maken.
15:30 Oliver Twist lezen.
16:45 TAV oefeningen lezen.
17:45 Flair lezen op de tram.
19:00 Facebook lezen.
19:10 Oliver Twist lezen.
20:30 Ondertiteling op televisie lezen.

Dinsdag

9:00 Facebook en belangrijkste kranten lezen.
10:00 Nederlands taal, cursus lezen.
11:00 Nederlands literatuur en cultuur taak herlezen.
13:00 Het journaal kijken.
14:00 Informatie over oorbellen prikken lezen.
15:00 Prehistorie, tijdlijn maken.
17:00 Beetje lezen in “dag allemaal”.
19:00 Taak functies voor de portfolio maken.
20:00 Ondertiteling op televisie lezen.

Woensdag

6:15 Facebook en de kranten lezen.
8:15 Nederlands “cursus cultuur en literatuur” lezen.
10:30 Nederlands “cursus taal 1” leren.
12:30 Metro lezen op de tram.
12:45 Winkelen op de Meir; veel etiketjes lezen.
15:30 Metro op de tram lezen.
16:00 Cursus Geschiedenis voorbereidend lezen.
18:00 Spaghetti maken; de gaartijd lezen.
18:30 Verkenning van het leraarsberoep voorbereiden.
19:30 Nederlands nalezen van deze morgen.
20:30 Cosmopolitan lezen.
21:00 Ondertiteling op tv lezen en chatten.

 

Analyse van mijn leesgedrag.
Het was erg moeilijk alles wat ik op een dag las te noteren, onbewust lees je zoveel. Het valt me op dat ik vooral veel cursussen of boeken voor school lees. Een verklaring hiervoor is niet zo moeilijk te vinden. Het voorbije schooljaar deed ik rechten en deze opleiding paste niet bij mij, nu heb ik een totaal ander gevoel. Daarom wil ik er ook helemaal voor gaan en spendeer ik  veel tijd aan school. Als je het anders bekijkt is het natuurlijk ook maar al te normaal dat er in een hogere studie veel tijd en energie kruipt. Het is dan ook zeer belangrijk goed gevormd te zijn om later zelf goed te kunnen lesgeven. Verder maak ik er een gewoonte van om de kranten elke morgen te lezen, of toch zeker de belangrijkste zaken. Voor mij is dat zeer belangrijk omdat ik mijn taalvaardigheid zo verbeter en omdat ik op de hoogte moet blijven voor geschiedenis.


Als ik mijn lijstje eens aandachtiger bekijk, valt het mij ook op dat ik redelijk weinig volwassenleesboeken lees. Dat is vooral door een gebrek aan tijd, maar later zal ik er zeker een gewoonte van maken om dit meer te doen. Het valt me ook op dat er nogal wat “roddelbladen” op mijn lijstje staan, in tegenstelling tot leesboeken. Het zijn zo kleine, verloren momentjes die ik opvul met dergelijke literatuur. Misschien kan ik in de toekomst beter plannen,  mijn kleine momentjes opsparen en zo tijd maken om meer boeken te lezen.